miercuri, 22 aprilie 2015

Cand o piesa prinde la public, fiecare televiziune, post de radio si club tine sa o difuzeze. Insa, care este limita difuzarii unui cantec inainte sa devina suparatoare? Sansele ca o piesa sa coboare din clasamente exact la momentul potrivit sunt mici, deoarece unii putem tolera o piesa, mai mult ca altii. In general, sansele ca o piesa sa poata fi ascultabila la un an de la lansare, cresc daca respectiva nu a avut norocul sa devina un mare hit sau daca artistul a lansat la scurt timp un alt single, astfel ca radiourile au trebuit sa uite de anteriorul.

O piesa recenta pe care nu inteleg cine o mai poate asculta este "Happy" a lui Pharrell. Cand a fost lansata, a fost apreciata pentru mesajul pozitiv, simplitatea versurilor si a productiei (de ambele s-a ocupat doar Pharrell) si pentru faptul ca are priza la public. Si, intr-adevar, a avut - single-ul a fost cel mai cumparat al anului 2014 in tari ca Australia, Belgia, Canada, Israel, Noua Zeelanda, Olanda, Regatul Unit si Statele Unite, lucru care se traduce in 13.9 milioane de exemplare vandute. Insa, sincer, cine mai poate asculta piesa? Am auzit-o cu totii de atatea ori, iar faptul ca are si aceleasi versuri incontinuu, face sa para ca am auzit-o de si mai multe ori. Daca v-as spune ca a fost lansata la sfarsitul anului 2013, v-ar face sa o difuzati? Va rog?

Insa, aceasta este o piesa relativ recenta. Piesele "clasice" nu pot pati asa ceva, nu? Este un motiv pentru care sunt "clasice": ori de cate ori le-ai asculta, nu par invechite, in ciuda faptului ca au fost lansate acum 10, 30 sau 50 de ani. Nu intotdeauna. Piesa "Smells Like Teen Spirit" este considerata simbolul formatiei Nirvana, a muzicii grunge si unul dintre simbolurile muzicii anilor 1990. Fiecare copil care descopera muzica rock incepe cu aceasta melodie. Poti sa asculti manele 24h/7 zile pe saptamana si tot cunosti aceasta piesa. Si aici intervine problema. Spre deosebire de alte cantece considerate epice, precum "Respect", "I Will Survive" sau "Like a Prayer", exista sansa sa o vezi pe VH1 sau la o terasa. Faptul ca a fost atat de difuzata ne face acum sa nu mai vrem s-o ascultam, ba chiar sa radem de cine ar considera-o printre piesele lui preferate si are mai mult de 12 ani. 

In 2020, vom continua sa detestam "Happy", "All About that Bass" sau "Rude", nu pentru ca sunt neaparat cantece proaste, ci pentru ca radiourile nu au renuntat la difuzarea lor nici la mai mult de un an de la lansarea lor. Daca ati ascultat oricare radio romanesc azi, sigur ati auzit "Bailando" o data. Intr-o saptamana se implineste un an de la lansarea discului single. Doar pentru ca Enrique nu a mai lansat nicio piesa de atunci, nu inseamna ca trebuie sa fie difuzata pana la urmatoarea. Sincer!
Reacții:

Tagged: , , , , ,

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Voi ce credeti despre asta ?